fredag 23. juli 2010

Mette lager mat: Kalkun panetter i tortilla

Jeg er jo så jævla kreativ av meg, og når en er kreativ samt liker å kokkelere, så eksperimenterer man på kjøkkenet. Og det gjorde jeg en dag her forleden, samt dokumenterte for å vise hvor godt det ser ut.

Retten jeg lagde i dag var kalkun panetter i tortilla med tortillachips og salsa.


Her har vi ingrediensene i dette fantastiske måltidet:
Ostefylt kalkun fra Stabburet
Old El Paso tortillas (store)
Old El Paso Salsa (medium)
Firstprice tortillachips med ost










Siden det var to panetter i pakken, lagde jeg to med panetter, og to med bare tortillachips.
Jeg la litt salsa midt på tortillaen og  danderte videre med tortillachips. - På de der det også var kalkun panetter tok jeg mindre tortillachips, samt knuste de mer. Jeg brettet sammen hele greia som en wrap, og stakk tannpirkere ned i dem så de ikke skulle brette seg opp.








 Jeg satt de inn i ovnen på 225 grader i omtrent 10 minutter (se ann hvor brune de blir).












Når du har tatt de ut av ovnen fjerner du tannpirkerne og maten er klar til servering.






Om nom nom nom



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails