tirsdag 20. juli 2010

Matmatmatmatmatmatmat, streik

Da har jeg endret bloggdesignet mitt til... Noe veldig enkelt. Fikk fnatt av hele greia siden jeg ikke var fornøyd med designet til noen av malene. Så da blei det enkelt n shit.

Nå har jeg fått kigurumien jeg bestilte av postdama på døra til og med. Den passet så det suste - var akkurat perfekt i lengden også. Bilde kommer når jeg gidder å ta et.

Utenom det har jeg, for firråfjersiende gang, bestemt meg for å skjerpe kostholdet mitt og virkelig gå ned i vekt igjen, som jeg greide for omlag tre år siden, da jeg gikk ned 15 kg. Flink som jeg har vært, har jeg gått opp de 15 kiloene, samt 15 til. Det er så jævlig irriterende og jeg ser ikke helt hvordan det er mulig å gå opp så mye på tre år. Det gikk dårligere da jeg slutta å være vegetarianer, men jeg hadde trodd jeg måtte vært enda verre enn jeg allerede er for at det skal gå såpass dårlig.
- Så jeg prøver igjen. Fra og med skolestart, da jeg får en døgnrytme igjen, skal jeg spise bra, lite, ofte og trene enda oftere. Per dags dato trener jeg i gjennomsnitt en og en halv gang i uka - men jeg ser ikke på det som en løsning for å gå ned i vekt, mer fordi det er gøy og bra for meg. Forrige gang gikk jeg ned i vekt ved å spise på en måte, uten å trene, så min konklusjon er at trening ikke funker på meg. Det gjør det sikkert i det lange løp, men... Jeg gidder ikke å få opp forventningene. Da er det enda morsommere om jeg blir positivt overrasket også.

Så, om det er noen som leser dette, har du forslag til kostholds-plan? Type, hvordan mat jeg skal spise. Om det er noe du veit at funker. For eksempel bare kylling, antall måltider, osv. Jeg er åpen for forslag, for det er ikke så morsomt å være kusina til The Blob. - Åhåh, nå var jeg naughty. Eller, bare frekk. Mot meg selv. Fordi det tenner meg. Ptshh!

1 kommentar:

Anonym sa...

Frokost: 3 knekkebrød/2 grovbrød med pålegg, skummetmelk/vann/juice
eller havregryn med nøtter/frukt

Mellommåltid: Frukt/Yoghurt/Noe annet

Lunsj: Samme som frokost, annet pålegg for morohetens skyld.

Mellommåltid: Frukt/Yoghurt/Noe annet

Middag: Søk opp oppskrifter på Internettet for å få inspirasjon (på flere sider får du vite næringsinnhold og slik informasjon per posjon). En god regel jeg kom over en gang i fortiden er at du deler middagstallerknen i tre like deler; 1 med valgfritt kjøtt/fisk, 1 med pasta/potet/hva det enn er, og 1 del med grønnsaker.

Mellommåltid: Frukt/Yoghurt/Noe annet

Kveldsmat: Samme som frokost/lunsj med annet pålegg for å ikke bli lei av påleggene. Kan også lage omelett uten melk (bruk vann), men med grønnsaker og alt annet godt som du kan finne, eller noe annet. Bare vær kreativ!

Noen sunne pålegg:
Mager ost, kjøttpålegg av rent kjøtt (kokt skinke, okserull, roastbiff, hamburgerrygg, kalkun- og kyllingpålegg osv), cottage cheese med syltetøy, makrell i tomat, mager leverpostei, egg, røkelaks. Så kan man jo alltids toppe alt på brøskiva/knekkebrødet med hva som helst av frukt og grønt! :D

... Og hvis du trener må du huske å spise noe mer sammensatt enn et eple i løpet av 2 timer etter treningsøkta!

Related Posts with Thumbnails