mandag 29. mars 2010

Plopp, sa bæsjen og slo seg på kneet

 Picture unrelated.

Da er det søndag og påskeferiens første helg er overstått. Ikke noe verdig å nevne. Som jeg husker i alle fall.

I morgen skal jeg ut på kjøretur rundt om i Lillestrøm, og kanskje mot Oslo, i 3 timer i strekk. Med Gunnar. Jippiiiiii, detta skal bli moro! Kommer ratt til å være støl i hele kroppen resten av uka, etter hvor anspent og nervøs jeg blir med den stressende tonen Gunnar prater, til tross for at han snakker rolig. Akkurat som at han er en bombe som kan sprenge når som helst, men man veit ikke riktig når, så ellers sitter han der og titter i speilene sine. Fu, sier jeg. Fu.

Utenom det har jeg måtte overføre (for åttiende gang denne uka) mer penger til brukskontoen, og... Tror muligens jeg har brukt i nærheten av... Ja, over 5000 kr de to siste ukene. Om ikke mer. Jeg tror nok det er mer. Så nå er jeg snart dønn fattig, spesielt etter min avtale 29. Mai, og de følgende helgene videre. Jeg burde kanskje skaffa meg en deltidsjobb, men... Pytt, jeg er student, det er meninga at jeg skal være pengelens. Og jeg er lat. Ikke glem det, jeg er veldig lat. Og sliten. Jeg sover stort sett hele kvelden. Skal det være pøsh, så skarr'e være pøsh, som farfar sier.

Jeg tror ikke det er mer å skrive her for nå. Jeg må bæsje litt. Det blir tredje gang i dag. Om mitt publikum ønsker nærmere detaljer angående min avføring, kan jeg avsløre at myten om jern-piller er sann: bæsjen er mørk-mørk grønn. Det er veldig pent. For noen dager siden hadde jeg en "floater". Den var lang og fast, og fløyt rundt midt i dammen. Det er sjeldent sånn skjer, så jeg vurderte å ta bilde og legge det ut på ratemypoo.com, men jeg valgte å avstå. Det får forbli et vakker minne.

Jeg kan avslutte dette veldig intime innlegget med at siden Remi ikke skrudde av min stasjonære data før han dro, installerte jeg Opera her, og bestemte jeg for å prøve ut spotify (siden burger king delte ut invitasjoner uansett). Min kritikk hittil er at det er "handy", siden man kan høre på hva man vil, uten å måtte søke opp på youtube og bruke masse plass på dataen. På den negative siden er det at det er ikke "koselig" (først var cder koselig, siden det er noe fysisk. Nå har filene blitt "koselige". Mer koselig enn å ikke ha noe i det hele tatt.  Og jeg tror ikke man kan ha med seg spotify-sangene på iPoden sin, NEI!! (håper jeg ikke tar feil nå....)). Uten om det, er det også teit at ikke alle sanger er der. Jeg fant blant annet ikke Bob Dylan med The Man in Me - som var den åttende sangen jeg søkte opp. Så FU spotifty, EFF JU!

Jeg tror nok jeg foretrekker å holde meg "old school" og søke opp sangene på youtube. Akkurat sånn vi gjorde det i gamle dager, og da var alt mye bedre!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails