torsdag 25. mars 2010

"Kanskje jeg bør ha en overskrift..."

Mmm, påskeferie... Mmm, latskap.... Jeg innbiller meg selv hele tiden at jeg er nesten sjuk og kommer til å krepere over natta, men det har ikke skjedd enda, så det er vel et godt tegn.

Jeg fikk bestilt nye joggesko eller snikkers som kidsa sier når for tida. Jeg husker jeg hadde sånne får (men de var langt ifra så dyre og fancy), og jeg syns de var dritkule og gode å gå i. En liten del av grunnen til det er at det er lik modell som Morton Rainey bruker i Secret Window. Det var derfor jeg brukte de i 7.klasse, fordi da var Johnny Depp dritkjekk, liksom, altså, på ekte da. Mange gode minner med de skoa... Jeg husker ikke hvilket merke, men det sto DRQLT på de. Det som er litt trist er at det var min mor som skjønte det (d r qlt = det er kult). Kanskje det var det som var merket... Dette må jeg søke opp. *borte i et halvt minutt*
Nei, der fant jeg ikke mye. Tror merket har dødd ut. Uansett, under her er bildet av skoene jeg bestilte. Håper virkelig at størrelsen passer, så jeg slepper å sende de tilbake... Det var uheldigvis bare herrestørrelser der, så jeg tok den minste (7,5) som tilsvarte en lengde på 26 cm. Jeg så hva mine Converse var, og størrelse 6 der, tilsvarer 25,5cm. Og det er sikkert mer fôr i dissa skoa, så... Jeg håper de passer.



Mega kule, ikke sant? Selvom de jeg hadde før var svarte, og i noe rart stoff lignende falsk skinn. Bare... Syntetisk og... glatt. Vanskelig å beskrive. Og sålene under var annerledes. Det husker jeg fordi det var rette "trapper" under de, som førte til at jeg tryna i snøen når jeg sparka ene beinet mitt med den andre... Flere ganger. Etter hverandre. (Nei, jeg var nok ikke den skarpeste skjea i skuffen den dagen).

Jeg har også bestilt noen awesome baja hoodies, også kjent som "drug rug" og var poppis på 70-tallet. De ser utrolig behagelige ut, og siden jeg prøver å være kul, måtte jeg jo bestille noen. Merkelig nok fikk jeg til å bestille de med voksenkortet mitt med en gang, selvom det ikke gikk med Remi sitt kort... Det betyr vel at jeg er doomed til å bruke masse penger på nettbutikker.



 Dette er altså sånn en baja hoodie ser ut. Jeg bestile en helt svart, helt hvit, og en hvit og grå-stripete. Remi ville ha en svart og en rød/svart stripete. Jeg er så kul at han må gjøre det samme som meg, uansett...

En siste ting jeg kan oppsummere med, er at i dag viste Catharina meg en utrolig genial kortfilm. Jeg visste ikke at det var mulig å lage noe så utrolig genialt, tøft, patetisk, og jæææævlig kult! Når jeg blir stor vil jeg lage sånne filmer, med så tafatt humor og tema, men likevel så utrolig bra gjennomført. Jeg anbefaler virkelig å se den. Du kommer til å le. Tro meg. Det er verdt det.



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails