fredag 19. juni 2009

Hår


















Blondt hår vs. svart hår

Mmf, det begynner å plage meg nå at jeg alltid får lyst på det motsatte av hva jeg har, etter en stund... Det har skjedd før, og nå skjer det igjen. Av en eller annen absurd grunn har jeg fått lyst til å gå back to basics og anskaffe meg blondt hår igjen. Skjønner strengt talt ikke hvorfor jeg får lyst til det engang, når jeg veit at når jeg faktisk har det, føler jeg meg utilpass og... hyklersk, om jeg kan dra det så langt.

Selvom det er såååå fristende å bleike det nå, tror jeg jeg bør prøve å motstå. Det kunne jo egentlig vært praktisk å bleike det, i grunn, fordi håret blir så sykt varmt når jeg er i sola når det er svart. Og det blir ikke like varmt når det er lysere. Og siden jeg skal ned til et eller annet sted i sydenland i slutten av ferien, og vil nødig stryke med fordi hue mitt blei overopphetet.

Jeg opplevde en gang når jeg hadde svart hår og var i Danmark i et hus med svømmebasseng (med klorvann, selvsagt). Og etter en uke med "intens" bading, hadde håret mitt blitt brunt. Ikke mørkt brunt, eller veldig lyst, men sånn midt i mellom.
- Blir håret bleika like effektivt i sola? Eller går ikke det. Kan ikke si det frister å gått rundt med en grell nyanse av rød på hue, om jeg i det heletatt skulle tatt den veien. I tillegg til at jeg ikke føler for å bli skalla i den nærmeste fremtid.

Noen som har noen forslag? ._.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails