mandag 14. juni 2010

Sommer og gløgg

Godt å tenke på at vi verken kom opp i eksamen skriftlig eller muntlig i realfagene. Og det passer meg ytterst bra, så jeg slepper å drite på meg hele tida i frykt for dårlig karakter.

Godt å tenke på at det kun er to skoledager til, så er det sommerferie.

Godt å tenke på at om jeg heldig med Gunnar har jeg lappen snart.

Ikke fullt så godt å tenke på at jeg må sitte i det lille hølet kalt en bil med han i fem timer både tirsdag og torsdag. Men det er verdt det, siden jeg snart har lappen og kan råne rundt som bare fy.

Det er godt å tenke på at jeg har tatt meg friheten til å merke hvor god Halmstad er i forhold til Somersby. Overraskende, egentlig, men jeg får huske det til neste gang jeg planlegger å bli drita.

Det er ikke fullt så bra å tenke på at jeg har oppdaget gleder i nye ting, men det er jeg ikke alene om, og jeg gjør mitt beste for å ikke gli ned i vasken.

Jeg må drite litt nå. Tror jeg skal gjøre det.

Egentlig har jeg veldig lyst til å være ute nå - jeg ser ikke hvordan vær det er ute, siden jeg har gardiner foran de dårlige unnskyldningene for vinduer - men om det er sånn det er i huet mitt, er det sol ute, en liten vind som kommer når det er nødvendig, passe tørt gress som jeg vil ligge i og nye livet med Herr Halmstad, og kanskje en liten prins.

Jeg forstår nå hvorfor folk gidder å bli alkoholikere (ta det med ro, jeg er ikke drita på en mandag), da jeg aldri har hatt en så positiv opplevelse med alkohol som jeg hadde på fredag. Jeg får ofte veldig muskelkramper i nakken (anspent, anyone?) når jeg har drikki, og blir ofte dårlig av tanken på vodka. Men den gang ei, forrige fredag blei jeg ei dårlig, jeg blei ei fyllesjuk, til tross for at jeg og mine fem følgesvenner tømte to vodkaflasker. Og en shitload av bokser med valgfri drikke. Jeg lagde til og med frozen strawberry daiquiri, som ble atter så velsmakende. Jeg oppdaget at det bare er Pall Mall som smaker drit, og sigarillos er jævlig fett. Correct me if I'm wrong, men det slår aldri feil å late som at man er Egon Olsen og gjøre kupp på Frantz Jägers skap.

Argh... Jeg vil veldig gjerne gjenta dette, helst... Ja, nå med engang.

Så i morgen skal jeg ha del en av langkjøringa med Gunnar, og håpe jeg ikke får sammenbrudd. Etter det, er klokken 12 og jeg stikker innom Coop... Etellerannetjegikkehusker på Årnes og kjøpe meg noe morsomt, samt litt blandevann. Man vet aldri hva som kan skje på en tirsdag.

Svarte, jeg skulle hatt mer Halmstad. Somersby kan ei slukke min tørst nå. Jaja, jeg får vel... legge meg ned og lete etter kreativitet.

2 kommentarer:

Hedji sa...

Uh, pass deg! Gunnar er fra B-town og han leser blogger (sikre kilder).

Jeg klur. Prinsen er ikke god. Han klur også. Positivt på fredag... Hah, var en sjelden gang jeg skulle ønske jeg ikke drakk! Du får kicks av smertene mine, du!

Anonym sa...

http://i45.tinypic.com/2cwloo8.jpg

Related Posts with Thumbnails