søndag 13. juni 2010

Shaampee fine faagaah

I går fortsatte jeg på tattisen min, og har nå fargelagt stammen på treet, portalen og himmelen nede ved horisonten. Mangler bare farge på bakken og dragen og litt rundt toppen av treet nå.
Jeg må innrømme at jeg blir overraska når jeg ser den i speilet... Jeg glemmer hvor awesome stammen ser ut, også ser jeg det, også er den awesome. Også blir jeg glad. Jeg skal legge ut bilde senere, for nå gidder jeg ikke.

Ellers har jeg vært aleine hjemme i helga siden mor og far Stensrud dro til Sverige i bryllup - til min fadder. Tenker ikke på meg, nei. Det er litt av en fadder. (ikke det at jeg hadde giddi å dratt helt til gokk for et bryllup til en person jeg ikke har sett på 10 år.) Og då hadde me det litt kåsleg med kompessar og grilla nogon ostepølser. Veldige gode ostepølser, men det var for mye ost etter min smak. Jeg kokkelerte opp noen svinefilet-greier også, som var jævlig gode.

Vi er ferdig med media eksamen også nå, hvor jeg fikk en 5'er. Helt greit, siden jeg fikk 5 på begge prøveeksamene også, så jeg holder meg på en stø kurs. Selvom det er litt dumt, for jeg ville ha 6 på karakterkortet, men nå får jeg sikkert 5 i alle mediefagene. (Trøstende å se noen som blir furt av bra karakterer, amirite? Sånn det blir når man er vant til å få bra karakterer. Fordi jeg er så jævla god.)

På mandag klokken 9 får vi vite om vi kommer opp i muntlig eksamen - samfunnsfag, norsk eller engelsk. Jeg håper nesten at jeg kommer opp i norsk eller engelsk, siden jeg får 4 på karakterkortet i begge fagene, noe jeg syns jeg jævlig sugent, for på ungdomsskolen og i fjor hadde jeg 6 i begge fagene, stort sett. Nå er norsk og engelsk mine favorittfag av realfagene også - selvom fagene har blitt jævlig kjedelig med årene da vi ikke lenger får skrive fiksjon, men alt skal være sakprosa (my ass). I tillegg til at i engelsk leser vi bare tafatte historier, og lærer strengt talt ingen ting. Vi blir bedre i engelsk av å selv skrive, og da får utviklet fantasi (som er viktig i medie-bransjen) og språkkunskaper - istedet for å lese dårlige tekster som er skrevet for flere mannsaldre siden. Og jeg syns ikke det har samme sjarm å skrive på fritida, for da har jeg ingen krav eller noe å glede meg til - eller anerkjennelse. Det er viktig for en kreativ sjel.

Ellers vil jeg bruke dette innlegget til å si at dusjen oppe suger - dusjhodet har, ikke veldig mange, små dusjstråler som peker i alle ulogiske retninger samt er utrolig harde. DET GJØR VONDT OG DET ER VELDIG LITE EFFEKTIVT!!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails