tirsdag 25. mai 2010

Ode to a Lump of Green Putty I Found in My Arm Pit One Mid-Summer Morning

Gledelig håndkle-dag!


Mai den femogtyvende er i ferd med å gripe om sin slutt i år, og det feires ved å se Haikerens Guide til Galaksen. I år har jeg feiret håndkle-dagen med brask og bram, og hatt med meg min nye venn Hank Kelopatra.  Jeg har aldri før forstått nytten ved å ha med seg et håndkle, men etter i dag har mitt syn endret seg for alltid. Jeg aner ikke hvordan jeg har greid meg uten!

Bruksområder til et håndkle:

1. Det er varmt
- Enten om du har det over beina, ryggen eller hvilende på en skulder, varmer det overraskende godt. Jeg selv hadde håndkleet til å starte med på skulderen og ble overrasket over den behagelige varmen den ga meg. Jeg var nær å sovne i det vår samfunnsfaglærer skravla i vei om ting jeg ikke fulgte helt med på. Etter denne gledelige overraskelsen la jeg håndkleet over mitt fang, og herre, det var en fantastisk opplevelse!

2. Tørke opp søl
- I løpet av dagen kommer du til å søle med et eller annet, om det så bare er litt ved munnviken. Det er langt mye bedre å tørke seg med i forhold til et hardt og følelsesløst stykke med papir.

3. Når du trener
- Om du tilfeldigvis skal til å felle litt svette i løpet av dagen, er det veldig fint å ha og tørke seg i trynet med, eller la det hvile på håndstengene til en tredemølle. Det veldig mye mer behagelig å holde på et mykt håndkle enn en svett stang full av andre folks kroppslige væsker.

4. "Koseklut"
- Det er veldig betryggende å ha noe å holde på og kose med. Bare det å ta på en klump av håndkle er en opplevelse i seg selv.

Det finnes også flerfoldige andre bruksområder, men de nevn ovenfor var de jeg kom over i løpet av dagen.

Siden jeg nettopp satte i gang haikerens guide til galaksen, glemte jeg helt hva annet jeg skulle skrive her.
Eller, jo, jeg var hos legen og fikk nye piller for mitt lave stoffskifte (uten å måtte ta blodprøver), og de sa han at også gjorde at jeg gikk ned i vekt! Det er pretty awesome, spør du meg.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails