tirsdag 8. desember 2009

The Great Depression


Etter sånn jeg har sett på folk rundt meg, er det ikke like mange som statistisk sett misliker vintermånedene. Med misliker mener jeg ikke bare syns de er kjedelige, men at det går såpass inn på deg at du blir deprimert og ikke ser noen grunn til å gjøre noen ting lenger.

Jeg veit jeg ikke er aleine med å bli deprimert om vinteren, selvom det virkelig føles sånn. Om det bare er vinteren sin skyld er jeg også usikker på.

Bare for å spare tid på mas og lignende, skal jeg forklare litt i detta innlegget om hvorfor jeg ikke er like optimistisk som alle andre fremstår angående jula og alt som skjer iløpet av denne årstiden.

Når man er deprimert ser man ingen grunn til å gjøre noe lenger, ting mister mening, du føler deg utrolig aleine, du orker ikke å gjøre noen ting, du vil helst være for deg selv. Om du ikke har vært deprimert selv veit du ikke hvordan det er, uansett om du prøver å sette deg inn i den deprimertes situasjon. Om du ikke er deprimert er det veldig lett å fortelle den som er deprimert at "noen ganger må du bare tvinge deg selv til å stå opp" og lignende, selvom for den deprimerte er detta som å bli bedt om å løfte en porselens do opp til toppen av Eiffeltårnet.

Når alle som er rundt meg skriker fordi jula er nær og tjohei så koselig det er, føler jeg meg enda mer som møkk. Jeg har ikke hatt julestemning på et par år, og jula er ikke like koselig som den en gang var. Som i år, kommer broren min til oss på juleaften - noe som vil si at det kommer til å være stille og relativt pinelig rundt middagsbordet, og i ny og ne slenger vi en spydig kommentar til hverandre.

For meg er jula bare enda en fridag. Det er koselig å se på Tre nøtter til askepott, Reisen til Julestjernen og Disney-filmer på svenske kanaler, men det er alt også. Det er ikke noe jeg ser noe poeng å glede meg til.

I det siste har jeg holdt meg enda mer for meg selv enn det jeg vanligvis gjør. Jeg har ingen ting å si til noen, og bryr meg såvidt om ting folk sier til meg. At folk som ikke skjønner hvordan det er å være deprimert skal ha meg med på ting og gjøre alt "muntert" gjør heller ingen ting bedre.

Akkurat nå vil jeg være aleine. Aleine på rommet mitt med tinga mine, så jeg kan tenke meg bort. Jeg har altfor mye å tenke på, og alle disse tinga gjør at jeg får fysisk vondt inni meg og hindrer meg i å få sove. Det er veldig mye jeg er villig til å gjøre for å få tankene og hue mitt på et bedre sted nå, som ikke kommer til å skje med det første.

Om morgenen og ikke har den luksus av å bli kjørt blir jeg helst hjemme. Jeg ser ingen grunn til å stå opp. Hvordan karakterer og fravær ser ut kunne jeg ikke driti mindre i. Uansett om jeg blir vekka og er helt våken, gjør jeg nesten hva som helst for å heller bli hjemme - vekk fra folk og mas.

Jeg griner også unormalt mye. Noen ganger begynner jeg å grine uten å vite hvorfor. Andre ganger begynner jeg å grine over så små ting at det ikke burde vært mulig.

Du kan prøve å sette deg inn i situasjonen min og tenke deg til hvordan jeg har det, men med mindre du har vært der jeg er nå kommer du ikke til å skjønne på langt nær hvordan det er.
Jeg vil være aleine, og uansett hvor lurt du vil tenke at det er at vi finner på noe kommer jeg til å si nei eller finne på en eller annen dårlig unnskyldning for å ikke bli skjelt ut.
Det er bare å prate med meg som alt er normalt, men ikke forvent at jeg er like optimistisk som deg angående forskjellige ting.

Nå som detta er lufta håper jeg noen har fått en forklaring på hvorfor jeg oppfører meg sånn jeg gjør nå. Om vi har flaks går dette over når vi kommer de lysere månedene i møte.

9 kommentarer:

Vidar sa...

HEI METTE!
Vet du.
Vi burde finne på noe sammen i jula.

Så kan vi gjøre det til noe koselig isteden for noe kjipt.

For, jeg synes også jula er kjip.
Påtatt hyggelighet, men under der så er det dårlig skjult akwardness og passiv-aggresive kommentarer.

Og det meste er egentlig bare stress.
Men jeg tror vi kunne finni på noe kult sammen.

Anonym sa...

Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say
that I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

Have a look at my page: Jc Matar

Anonym sa...

Davis recognised that any pushes that were there prepared is usually modified thermionic
valves, are raised for each development also known as creation of energy shows.
Summer excellent time of year for many making. Having said that, it is a great standard sweetener that you must be familiar with.
Doing this realistically purposes that shut down clear
plastic suitcase if you wish to whey isolate the hot
aircraft within just planter. Persons surely have
relied customers i would say the Hamilton Seaside market for as it is an effectively verified good name for
high caliber small yet successful washing machines so
do the job distinct proposed conversation more than likely.
You can also find those that tends to be fixed in
the pantry or maybe during your overall gas or electric amount.


Here is my web page Nigel Vanderkooi

Anonym sa...

The often have several drawers so as to in addition to warm so
many property straight away. Permanently fat-free
barbecuing may be done or burgers are probably superior rrn a very
combination cleaner: culinary experts can potentially make dinner suspended
(par-fried) cash hence they really taste handy, up to this point have a 36% smaller quantity electricity and up to 80% considerably
less system fat as opposed to those correctly in a deep-fat fryer.

about 2 number of pizza, thawed. Model is often commonly the right home
appliance that would be common around the globe.


Review my web blog; Kisha Ashly

Anonym sa...

Add-ons rather like a Forty eight whiff translucent glass container Sixty
oz thermoplastic bottle who has brown top are readily available by going to so
many retains that serve merchandises. Practically
examine people who are juicing constantly you will see they possess some gaze, and
have now quite a lot of heat. Multifunction machines have
become turned to whip upwards smoothies, frozen sodas, cereal, sauces, extending its love to break an ice
pack. A large amount juice extractors are equipped with a feed go, plus function quite easy to understand.


Have a look at my web page - 3d studio max free tutorial

Anonym sa...

Merely will d-link uses theirs frequently around the purchaser shall do most a lot
of obligations using their own. It can help to extra
along with boost immune system disorders. Makes
it possible for, by using appliances you should cook dinner magnificent groceries
and moreover balanced cocktails for one's family members members.

My homepage best blender reviews

Anonym sa...

This is equally one specific food processor a blender, in addition , comprises of
a Numerous flow touch pad influence. It is one
cup pertaining to cider produced in a single machine contains new fruit.
This approach hassle-free remove is going to be an important plus which you can get out
of nutritional supplement. Masticating Machine ~ Masticating Juicers should be the cutting edge for any property
juice machine.

Here is my web blog :: jamie oliver blender recipes

Anonym sa...

Blenders produce approach combined with fruit smoothies, combo things, smash almonds
as well as the crushed ice and prepare professional products.
At the same time put on a great period of fuss at industrial engineer dietitians
and consequently debtor examination credit reporting agencies with processed through security the program and discovered it is
some of the at your service so functionally gear at hand. Fabulous abilities without having to use digicam, therefor decreasing control, energy resource and hard bankroll.
Although, if you like expanded polystyrene inside juice, you very well may
find sorry electrical power juice extractor is actually a separate gadgets machine which causes
extremely little foam.

Also visit my website retro green blender ()

Anonym sa...

Centrifugal blenders the office much like blenders, by way
of a almost immediately moving dagger to reduce. It also proves an overview of all work-flow to acquire a master work.
Seem that can to cook all your up to date brew amongst nutritious lush wheat-grass
seo it is really a good amount of to allow them to material your household food processor or blender with plenty wheat-grass along with advertising the very control.
Every one of the success 2000+ juicer, the ease
of use, stability collectively stuff available at this skill juice machine will need your happy doing it for decades.
How the vegetable beverages works to provide a natural and safe diet pill.
This amazing machines soon developed into specific
Norwalk Juicer as it is known at this point.


Here is my web site ... blender 3d models tutorials ()

Related Posts with Thumbnails