tirsdag 8. desember 2009

Bathmophobia


Helt ærlig tror jeg jeg har fått en fobi for trapper. Ikke sånn at jeg blir redd om jeg ser en trapp, men det å gå ned en trapp. Mulig detta er en sen bivirkning av å tryne mens jeg gikk ned en trapp...

Må innrømme at det er utrolig ekkelt - hver gang jeg går ned trappa til kjelleren føles det som at trappetrinnet jeg skal til å tråkke på forsvinner og at jeg skal dette ned. Får en utrolig ubehagelig følelse inni meg, som at noe gæli kommer til å skje/har skjedd - nesten så lufta plutselig blir pressa ut av meg. Kan hende det er skyggene på trappa som forsterker denna følelsen, siden et lys har gått i nærheten av trappa, og da foreslår jeg at noen setter i en fungerende lyspære kjapt som faen...

Å gå opp trappa går helt fint. Da er jo trappetrinna nærmere meg, om jeg kan si det sånn. Men når jeg går ned trappa, ser jeg skyggene som gir illusjonen av at det ikke er noe neste trappetrinn, føles det virkelig som at jeg skal tryne rett ned. I tillegg går trappa ned i en sving - noe som gjør den enda mer åpen for skygger.

Har hatt den samme følelsen ovenfor denna trappa helt siden lørdag/søndag, altså i to-tre dager nå. Har ikke gått i så mange andre trapper i løpet av den tida, så om det bare er denna trappa som hjemsøker meg eller alle trapper er ukjent hittil. Men faen så ekkelt det er...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails