søndag 26. september 2010

Litt redd

Akkurat dette syns jeg er litt kjipt. Fikk plutselig en bølge av følelser over meg, som fikk meg i en nervøs sinnstilstand.


En sang fra intoen til SPUN. Jeg liker filmen, jeg liker sangen.


Noe jeg tenkte på tidligere i dag også, som gjorde meg smålig nervøs også. Begrepet "tid".
Jeg husker ikke hva som har skjedd tidligere i uka. Jeg lever akkurat nå, og hva som har skjedd de tidligere dagene er irrelevant. Men likevel er det ikke det. Alt går altfor fort - det går sakte nå, men i retrospekt går det altfor fort. Jeg har ingen aning om hva som skjer med tiden, og plutselig er alt borte. Også er jeg dau. Jeg vil jo ikke være dau allerede. Så hvorfor er jeg dau?

Også tenkte jeg; hva om jeg ikke ville gjøre denne uka sånn jeg gjorde den? Hvorfor kan jeg ikke endre på det? Fordi det har vært. Hvorfor har det vært? Fordi tiden går. Hvorfor går tiden? Fordi vi ikke kan stå stille. Hvorfor kan vi ikke stå stille? Fordi da sovner beina våre. Jeg liker ikke når beina mine sovner. Da er risikoen for at jeg skal gå på trynet større. Jeg liker ikke å tryne. Hvorfor må jeg tryne? Fordi jeg ikke kan stå. Hvorfor kan jeg ikke stå? Fordi jeg ikke vil.

Jeg føler at hele uka og helga har vært bortkasta. Jeg trives ikke helt når jeg føler at jeg ikke har tid til å gjøre ingen ting. Jeg har riktig nok et par timer hver dag etter skolen. Men de timene går med til å gjøre den obligatoriske nettsurfinga innom de faste stedene. Det er så jævla mye mas.

Jeg trenger å kjede meg igjen. Jeg tror ikke jeg har kjedet meg ordentlig på flere år. Jeg har alltid noe å gjøre - selv om  jeg kanskje ikke gjør noe. Hvorfor gjør jeg ikke noe? Fordi jeg ikke vil gjøre noe. Men jeg vil slappe av.

1 kommentar:

Catharina sa...

æsj, jeg kjenner meg skikkelig igjen...

Føler det ofte sånn med tanke på meg og rino. Men jeg kommer alltid til en konklusjon som relaterer til ett eller annet sitat: Det beste jeg vet er å sitte ved siden av deg og gjøre absolutt ingenting.

Jeg gjør jo noe, men det er ikke nok til å slappe av eller kjede seg. Det er alltid noe nytt jeg må få gjort når noe annet er gjort. Bæsj.

Likte godt denne filosoferinga, gief more!

Related Posts with Thumbnails