lørdag 2. januar 2010

Mette med pipa

I går rundt.... Nei, faen, det var i dag tidlig. Rundt klokka 6-7, satt jeg og Remi opp og prøvde å snu døgnet, når jeg fikk en åpenbaring. Jeg satt og så på dvd nummer 2 av Monty Pythons Almost the truth. Remi satt hovedsakelig på dataen og titta rundt på youtube. Det var da det slo meg - Jeg skal begynne å samle på piper. Sånn pipe som Graham Chapman har og Sherlock Holmes.



Jeg har ikke forhørt meg om hva andre syns om piper, men jeg må si at selv syns jeg det er utrolig kult. Jeg røyker ikke heller, men om jeg hadde fått meg en ordentlig pipe hadde jeg.... Hvertfall... Hatt det moro med den. Kanskje ikke begynt å røyke, men... Gjort noe gøy.
Selv har jeg en knøtt liten svart pipe, og selvom den smakte som en klarinett, var det veldig koselig å sitte i sofaen med den i kjeften og late som om at jeg var gammal og tøff.

Piper er i ferd med å bli utryddningstrua også, er jeg redd. Jeg søkte internett opp og ned etter sider som solgte det, og fant kun en norsk side som solgte ordentlige piper (større enn 10 cm). Disse pipene var håndlagde og kosta 1000kr og oppover, men faen så kule noen av dem var!

Sånn pipe som Gandalf har, eller sånn som de fleste i Ringenes Herre har, er en utrolig kul type pipe. Så utrolig lang og koselig. På den siden jeg fant ut at de solgte ordentlig kvalitets piper solgte de en lignende Gandalvs og tiltross for prisen på 2100kr er det nesten så jeg hadde kjøpt den om jeg hadde hatt penger til overs.


Det er alltid gøy å ha en ting å samle på, og dette kommer til å være min ting. Det gjør det også mye lettere for folk å kjøpe bursdags og julegaver også, siden det er en ting jeg setter pris på uansett hvor stygg den er. Piper finnes også i veldig mange forskjellige typer: Trepiper, glasspiper, merskumpiper, chillum, steinpiper osv. med priser som går fra 29kr til flerfoldige tusener.

Aaaarhrahhkharrrgf, jeg vil ha en ordentlig pipe! Jeg har hittil finni en på en side som faktisk ikke var så dyr, og hadde tilnærma det utseende jeg ønsker meg som en midlertidig "favoritt" pipe (siden den antageligvis ikke er av så bra kvalitet.), som jeg har tenkt til å kjøpe når jeg får 40 kr inn på kontoen min.



Sånn ser den pipa ut. Ikke fantastisk, men en start. Og siden jeg har bursdag om halvannen måned veit du nå hva du kan kjøpe til meg!

(siden med de fancy, håndlagde og dyre pipene: http://www.tabago.no/)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails