torsdag 28. januar 2010

Gjør meg en tjeneste

Det er altfor mange folk i verden som er rett ut dumme. Ignorante, trangsynte, vrange om du vil. Det er et underverk at de i det hele tatt har skjønt av verden er rundt, ikke flat. 

En egenskap ved meg selv jeg ser på så positiv er at jeg gjør mitt beste ved å se forskjellige sider av en sak. Det er positive og negative ting ved alt. Folk har forskjellige meninger om forskjellige ting, og det er greit nok, men det er grenser for hvor langt det kan gå. Når et utsagn noen kommer med blir motbevist fra alle sider og retninger og uttaleren fremdeles ikke kan godta at han eller hun kanskje er midt utpå jordet, er det et tegn på at et par ledninger er kobla feil i hodet til vedkommende.

Jeg gjør så godt jeg kan å ikke bli provosert av slike folk, selv om det blir latterlig å faktisk godta at folk kan tenke så snevert. Det som gjør det enda verre, er at majoriteten av dette landet fremstår faller under denne kategorien. Jeg syns det er egoistisk og trist.

Det jeg vil at du skal gjøre, er å se denne filmen og fortelle meg hva du syns om den. Om du har lært noe av den eller om den har påvirket deg i det hele tatt. 90% av de som leser dette driter enten å se filmen, eller ser det første minuttet og har allerede bestemt seg for at dette er bullshit.

Jeg setter stor pris på om du ser filmen, og tar deg tid til å fortelle som kommentar på dette innlegget hva du lærte av filmen, og hvilke meninger den ga deg. 

Det er som Darwin sa om at den sterkeste overlever. Om du fortsetter å kose deg i din lille boble og tror på dine egne meninger istedet for fakta kan du ikke forvente å komme langt.


For å se filmen i større format, trykk her.

2 kommentarer:

Anonym sa...

chnattus; hmmm, lurer på hvorfor jeg føler at dette innlegget er litt retta mot meg

Mette sa...

Hadde dette innlegget vært retta direkte mot meg hadde jeg sagt det i innlegget.

Om du føler deg truffet av innlegget, er det vel rettet mot deg til dels.

Hovedsakelig skriver jeg dette innlegget fordi det er utrolig mange trangsynte folk, som jeg fikk bekrefta når jeg tok meg en rundtur på facebook.

Related Posts with Thumbnails