søndag 27. september 2009

Bård



Bare for å være vrang, skal jeg skrive litt tull her.

Og komme med en liten oppfordring. Eller spørsmål blir det vel bare. Forespørsel er kanskje rett ord.
Jaja, forespørselen lyder som så: Veit du om en film (helst en bra en. en tilnærma bra i allefall) som handler om dop/rusmidler? Om det er fiksjon eller dokumentar-ish spiller ingen rolle.
Jeg syns sånne filmer har en tendens til å bli ganske intressante i og med du ser folk som har det anderledes, anderledes opplevelser, og et innblikk i hva som egentlig kan skje.

De filmene jeg har og har sett i denne stilen er Blow, Fear and loathing in Las Vegas, Trainspotting, Sinus og Shrooms. Jeg tror det er en eller to til, men de kommer jeg ikke på nå...

Ellers så er det vel ikke mye å si. Så... Da sier vi det.

Det.

Jo, forresten. Bildet over er, som du forhåpentligvis så, Medusa. Remi har igjen begynt å tenke på sin neste tatovering, og nå ville han ha noe innenfor gresk mytologi. Jeg leita opp ting og kom fram til at Medusa var i grunn veldig kul.

Noe jeg blant annet fant ut om Medusa er at hun var engang en veldig vakker dame, men så var hun utro med Poseidon, og Athena straffet henne ved å forvandle henne til en monster (slik vi kjenner henne). Hun ble den tredje gorgonen, og den eneste dødlige. Gorgonene har som kjent slangehår, men det er også omtalt at de har veldig brede og runde ansikt, vinger, store stirrende øyne, griselignende støttenner, utvidede eller "utblåste" (flared) nesebor, og noen ganger til og med litt skjegg.
Medusa var først menneskeliggjort ganske sent innen klassisk kunst med ansiktet til en pen dame.

Så... Egentlig er hele gjengen ganske stygge, ikke så pen som man kanskje forestiller seg Medusa ved første tanke. Så etter tegninga jeg lagde er det ikke nøyaktig sånn som hu blir beskrivi (bl.a. dama mi har ikke så rundt ansikt, ikke så brutale tenner, ingen vinger, og ikke skjegg). Menmen. Man ser jo hvem det er. Og Remi vil nok ikke ha ei dritstygg kjerring på seg heller, så det...går.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails