onsdag 28. april 2010

Gaylord Q. Tinkledink

En promp, en bæsj og en ost gikk inn på en bar.

Nå kjeder jeg meg ganske mye, selvom jeg har flere ting jeg kunne ha gjort. Jeg burde skrive ferdig manuset til filmen jeg skal lage i PTF. Jeg kan se på en film for å komme i bedre humør. Jeg kan gjøre ferdig reportasjen ved å skrive faktaboksen og finpusse brødteksten. Jeg kan gjøre et forsøk i å tegne hvordan jeg vil ha sleeven min.
- Jeg burde egentlig skrive på manuset, men mest sannsynligvis setter jeg på en film i det jeg er ferdig med dette innlegget for så å drømme meg bort der alt er kult og det ikke regner og bæsjer.

For øyeblikket er jeg i likt humør som været utenfor, øhm... Vått og... grått og småkaldt? Det er det jeg er. Våt, grå og småkald. Kunne vært en beskrivelse på en stereotypisk bibliotekar med en snuskete hemmelighet som involverer følelsesløs samleie på ytterst tvilsomme måter. 

Jeg har en etterlengtet drøm for øyeblikket som jeg vil fullføre. Men i og med at det er en drøm, er det også til dels usannsynlig. Denne drømmen dreier seg om at det skal være fint vær - allerede usannsynlig, amirite? Jeg skal ha lappen - som jeg forhåpentligvis har om en måned om alt går som planlagt. Jeg skal trene i et pengesluk store deler av uka, i stedet for å daffe i sofaen og sove når jeg kommer hjem fra skolen. Jeg skal vinne i lotto - helst omlag en million, men jeg kan nøye meg med en halv også. Jeg vil veldig gjerne ha nye bukser så jeg slepper å gå rundt i default-buksa i form av nuppete joggebukse fra europris (den er veldig nuppete). Jeg skal ha kule klær og være glad. Forresten, så kunne jeg gjerne vunnet et par millioner istedet, så slepper jeg å tenke på jobb og skole og mangel på penger.
- Dette er drømmen min nå. Den sees i gulaktige toner som når man redigerer et bilde tatt i RAW-format i Photoshop, og setter tinten mot gul, og vekk fra det kalde blå. Som bildene så ut på 90-tallet, den gangen man måtte snurre opp kameraet før man kunne ta et bilde.

Denne drømmen har flere faktorer som er mulig oppnåelige - som at det blir fint vær en dag, jeg har lappen og kan gjøre hva faen jeg vil, jeg trener og blir kjempe heit istedet for å sove, jeg kan også gå i de kule klærne jeg har og være glad. En oppmuntrende tanke, og om jeg er flink er min slagplan om å nå denne drømmen i full aksjon om et drøyt års tid. Og da kan du få sitte på i kjærra mi, så kan vi råne rundt mens jeg har på meg kule slitte jeans og pilotbrillene jeg har rota bort. Da skal vi ha det morsomt, du og jeg. Høres ikke det fint ut? Selvsagt, skal vi være dritheite også. Og vi skal høre på Bob Dylan mens vi står på parkeringsplasser og lener oss på bilen. Da skal alle barna rundt om tenke at vi er kjempe kule, og huske akkurat det noen år fremover i tid, og de skal huske at de også en gang hadde en drøm om å være så jævla kul. Så kule skal vi være.


Bildet illustrerer hvor pent og idyllisk skal det være den gangen vi er kule. 

1 kommentar:

Catharina sa...

Jeg vil være med : D

Related Posts with Thumbnails